כיצד נגלה נזילות באמצעות הדמיה תרמית?

גילוי נזילות במערכת צנרת מים חיונית למניעת דליפות ופגיעה ברצפות ובקירות. חברת בדק טכנולוגיות מתמחה באיתור נזילות ופתרון בעיות איטום, עם הכלים החדשניים ביותר והשיטות המתקדמות לאיתור מהיר ללא הרס ולפתרונות יעילים.

תהליך גילוי נזילות

ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בתהליך, כמו מספר הצינורות, אורך הצנרת, מורכבות הצנרת ומערכות אחרות, וטכנולוגיה המשמשת לאיתור נזילות כאלה. חוץ מזה, נזילות שאינן מזוהות ואינן מתוקנות מבזבזות משאבי מים יקרים, מה שמוביל לחשבונות מים גבוהים.

לכן חשוב להשתמש בציוד וטכנולוגיות לאיתור נזילות מים כדי לצמצם או למנוע נזילות ולמנוע עלויות יקרות של חשבונות מים ותיקוני צנרת נרחבים. יחד עם זאת, טכנולוגיות מסוימות לאיתור דליפות כמו אומני רעש ומצלמות תרמיות ניידות עשויות להיות ישימות לרשתות מים קטנות ובינוניות.

אמצעים אחרים כמו חיישני סיבים אופטיים והדמיה תרמית עשויים להתאים לתשתיות נרחבות יותר.

הדמיה תרמית ניידת

בנסיבות מסוימות, מכשירי הדמיה תרמית כף יד או ניידים, כגון מצלמות אינפרא אדום, מסייעים באיתור דליפות נסתרות או בעיות לחות נרחבות. מנקודת מבט טכנית, מצלמות הדמיה תרמיות אינן יכולות לראות לחות או עיבוי כמו אלו המופיעים על קירות או רצפות. יחד עם זאת, מכשירים אלה יכולים לזהות הבדלי טמפרטורה עדינים החושפים נוכחות אפשרית של מים.

כך, לדוגמה, אפשר לזהות דפוסים משולשים שמופיעים על התקרה, כשהמים זורמים ומתפשטים כלפי מטה. לאזורים לחים על התקרה עשויים להיות צורות אמורפיות (לא מובנות) הנמשכות החוצה עם טמפרטורות משתנות.

שיטה זו לאיתור דליפות מתבצעת עם מצלמה מתקדמת שנשלטת על ידי מפעיל מרחוק, בדרך כלל נשמרת לאיתור נזילות בקווי ביוב, ללא הרס השטח.

כמה מסקנות לסיום

שיטות מתקדמות לאיתור נזילות מובילות לחיסכון במים ובזמן, עם שיטות מתקדמות ושימוש בכלים חדשניים, לכל שיטה יש יישום מעשי ושטח כיסוי.

חברת בדק טכנולוגיות, שיש לה ניסיון של שנים רבות באיתור נזילות ופתרון בעיות איטום, מבצעת תהליכי בדיקה לאיתור רטיבות בהתאם לחומרת הממצאים שמתגלים בבדיקה הראשונה, והתאמה של הפתרונות הנדרשים.

 

צריכים איתור מיידי? דברו איתנו!

053-7282928

צילום קווי ביוב